torsdag 22 mars 2012

Heja Susan George!

Bor du i Malmö och känner dig frustrerad över den ökande ekonomiska och sociala ojämlikheten i vår värld och över planeten som i allt snabbare takt förstörs? Gör som jag - ta med ditt engagemang och kom till ABF:s studiecirkel som börjar nästa tisdag! Susan George, en av de skarpaste politiska forskarna i vår tid, författare till över ett dussin böcker och hedersordförande i Attac-France, har nyligen skrivit boken Deras kris, våra lösningar. I denna skriver hon om krisen - den ekonomiska, såklart, men även den sociala och den ekologiska, och hur alla dessa kriser i själva verket är intimt sammankopplade och därför inte bör behandlas som skilda från varandra. Jag har ännu inte läst boken, men efter att ha ögnat igenom innehållsförteckningen och begrundat titeln vågar jag lova att George även blickar mot framtiden och serverar visioner och konkreta handlingsalternativ för alla oss som önskar se en mer socialt och ekonomiskt jämlik och ekologiskt hållbar värld. Studiecirkeln är gratis; det enda du behöver betala för är boken som går att köpa för en billig peng på Bokus. Man behöver inte ha läst något inför första träffen utan dyker bara upp och därefter läser alla ett avsnitt inför varje träff. Jag ser fram emot detta gyllene tillfälle att läsa, lära, diskutera och visionera tillsammans med andra engagerade. Hoppas du känner dig lika pepp som jag och anmäler dig här!

Start: 27 mars, kl 18:30-20:00
Tillfällen: 6 tisdagar framöver
Plats: ABF, Spånehusvägen 47
Kostnad: 0 kr

Susan George

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar